Ebből a cikkből megtudhatja, hogyan követheti nyomon a Google Search Console-ban az AI alapú áttekintéseket ( AI overviews)
A Google AI Overviews (AI áttekintések) közvetlenül a keresési találati oldalakon válaszol a lekérdezésekre. A funkció gyakran kiküszöböli a külső webhelyek meglátogatásának szükségességét, bár a mélyebb kutatáshoz néhány linket is tartalmaz.
A Google nem nyújt átfogó jelentéseket az Overviews-ban található linkekről, így a kiadók számára kevés hivatalos betekintést nyújt. Harmadik féltől származó eszközök kínálják ezeket az adatokat, de olyan áron, amelyet sok kereskedő nem engedhet meg magának.
Marad a Google Search Console, amely közvetett módon feltárja az Overviews-ban található webhelyre mutató linkeket. Íme, hogyan.
Search Console „Pozíciók
A Search Console „Teljesítmény” lapja felsorolja egy weblap URL-címeit az organikus keresési eredményekben. A keresési eredmények minden egyes szakasza („eleme”) (pl. „People also ask”, képcsomagok, AI Overviews) egyetlen pozíciónak számít.
A Google szerint
A Google keresési találati oldal számos keresési eredményelemből áll. A „pozíció” mérőszám azt próbálja megmutatni, hogy az oldalon egy adott linket az oldal többi találatához képest körülbelül hol láttak...
A keresési találatok minden eleme egyetlen pozíciót foglal el, függetlenül attól, hogy egyetlen linket vagy sok különböző linket vagy gyermekelemet tartalmaz.
Például a találatok tetején lévő képblokkban lévő URL az 1. pozícióban jelenik meg a Teljesítmény szakaszban az adott lekérdezéshez. Egy versenytárs URL-címe ugyanabban a képszekcióban ugyanarra a lekérdezésre szintén az 1. pozícióban jelenik meg.
A Search Console megmutatja az URL legfelső pozícióját a keresési eredményekben. Egy URL egyidejűleg a felső képcsomagban és a negyedik organikus keresési listán az 1. pozícióban jelenik meg.
Az AI Overviews az egyik ilyen elem. Így egy adott lekérdezéshez egyetlen AI Overviewban található összes link az 1. pozícióban jelenik meg a Search Console-ban. John Mueller, a Google munkatársa megerősítette ezt azzal a fenntartással, hogy „nem tudom, hogy az AIO mindig első helyen jelenik-e meg”.
Ezért az AI áttekintésekben szereplő URL-ek azonosítása az első pozícióban lévő URL-ekkel kezdődik.
1. lépés: Hozzon létre egy szűrőt
A Google Search Console „Teljesítmény” fülén görgessen le a „Lekérdezések” menüpontra, és hozzon létre egy szűrőt, hogy lássa, hol szerepel az oldala az 1. pozícióban:
- Kattintson a „szűrő” ikonra a lekérdezések listájának jobb felső sarkában.
- Válassza ki a „Pozíció” lehetőséget.
- A szűrőbeállításoknál válassza a „Kisebb, mint” lehetőséget, és írja be a „2”-t.
- Kattintson a „Kész” gombra.
A jelentése most már kiszűri azokat a keresési lekérdezéseket, amelyekben honlapja a 2. pozíció alatt helyezkedik el. Ez magában foglalja az átlagos pozíciókat is - pl. az AI Overviews-ban mobilon megjelenő, de asztali számítógépen nem szereplő webhely átlagos pozíciója valamivel magasabb lesz, mint az 1. hely.
A Google Search Console-ban szűrje le a „lekérdezéseket” a „2-nél kisebb” szerint.
2. lépés: Az eredmények rendezése kattintások szerint
Az AI áttekintésekben az átkattintások száma sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos organikus listáké. A fenti jelentés „CTR” szerinti rendezése elkülöníti az alacsony kattintásszámú lekérdezéseket, így azok jó jelöltek lesznek az AI Overviews-re.
A jelentés rendezéséhez kattintson kétszer a „CTR” fejlécre.
A listában bármelyik lekérdezésre kattintva az is láthatóvá válik, hogy mikor kezdett el valószínűleg AI Overview hivatkozni a URL-edre: amikor az átlagos pozíció megnőtt, és a CTR csökkent.
Source: Practicalecommerce - Rendezze a jelentést az átkattintási arány szerint ( CTR), hogy lássa, mikor nőtt az átlagos pozíció és mikor csökkent az átkattintási arány.
Konklúzió: Ez az egyetlen eddig általam ismert ingyenes módszer, amely segít értékelni az AI Overviews hatását weboldala keresési eredményekben ( SERPs ) való láthatóságára, és azonosítani az AI-vezérelt válaszokra jobban SEO optimalizált URL-címeket.
Előző cikkem: Vancelian befektetési applikáció modern befektetőknek